Prawdziwe spotkania – realne kontrakty, czyli Polagra 2017

Zakończyło się największe wydarzenie dla sektora spożywczego i HoReCa.

Dla branży jesień Polagrą się zaczyna, a jest to grupa targów, która daje klientom  kompleksowy przegląd rynku, jest niezmiernie barwna i atrakcyjna w swej ofercie. Już od soboty, 23 września, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich rozpoczęły się Targi Smaki Regionów, do których w poniedziałek – 25 września – dołączył cały blok targów dla biznesu, czyli: Polagra Food, Polagra Tech oraz Pakfood, Polagra Gastro i Invest Hotel, a także najważniejszy w Polsce profesjonalny konkurs dla kucharzy: Kulinarny Puchar Polski. Przez sześć dni w stolicy Wielkopolski tętniło światowe życie branży spożywczej i sektora HoReCa.

Blok Targów Polagra w Poznaniu stwarza dla branży spożywczej i gastronomicznej możliwość zapoznania się z najnowszymi trendami, rozwiązaniami technologicznymi, a także promocja polskiej gospodarki. Tegoroczną wystawę utworzyło ponad 900 wystawców z 36 krajów, a odwiedziło ją ponad 51 tys. gości z całej Polski, a także zza granicy, między innymi, w ramach programu Hosted Buyers, z: Singapuru, Tadżykistanu, Uzbekistanu, Libanu, Egiptu, Kataru, Rumunii, Holandii, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Belgii i Ukrainy. Ekspozycję dopełniało szerokie portfolio szkoleń, konferencji, konkursów i pokazów kulinarnych.

Poznańska impreza, to największe targi dla sektora spożywczego w Europie Środkowo-Wschodniej. Stoiska zarówno firm polskich, jak i międzynarodowych koncernów przyciągają premierami i najnowszymi osiągnięciami w dziedzinie produkcji żywności i innowacji technologicznych. Co zatem potwierdza siłę targów, jako narzędzia biznesowego, które daje więcej? Otóż właśnie możliwość odbywania prawdziwych spotkań, w jednym miejscu i porównania realnych ofert producentów czy dystrybutorów. Polagra to także budowanie  zaufania biznesowego poprzez rozmowę na miejscu w sprzyjającym do tego środowisku z możliwością poznania ludzi, którzy tworzą firmę i obejrzenia jej produktów.  

Polagra Food pod znakiem dobrej, zdrowej żywności

W tym roku, na targach Polagra Food, można było zapoznać się z ofertą ponad 200 wystawców. Na ekspozycji dominowały polska branża mleczarska i przetwórstwa mięsnego. Te dwa sektory prezentowane były przez liczne grono liderów rynkowych, a na ich stoiskach pojawiły się produkty doskonale znane z półek sklepowych w Polsce, a także wiele nowości. Sery bez laktozy, bez GMO, wędliny przygotowywane na bazie domowych receptur  to trend, który można było dostrzec na poznańskich targach. Polscy producenci przygotowali również zaskakujące pomysły na serowe i mięsne przekąski, w tym te najbardziej poszukiwane obecnie przez konsumentów, czyli zdrowe, fit i ekologiczne.

Oprócz branży mięsnej i mleczarskiej w targach udział brały firmy przetwórstwa owocowo-warzywnego oraz producenci słodyczy, przekąsek, herbat, napojów i alkoholi. Swoją ofertę przedstawili także przedsiębiorcy z 21 państw, m.in. z Białorusi, Egiptu, Korei Południowej, Rumunii, Turcji, Ukrainy, Włoch, Finlandii, Bułgarii, Niemiec, Węgier, Litwy, a także Malezji i Sri Lanki.

W 2018 roku targi Polagra Food odbędą się już wiosną. Jak informują organizatorzy wydarzenia, decyzja o zmianie terminu została podjęta po szerokich konsultacjach z branżą. Ma ona celu nie tylko umożliwienie uczestnictwa w targach sektorom, które w okresie jesiennym, z racji kumulacji prac, nie mogły prezentować się na targach, jak np. producenci win, ale przede wszystkim doprowadzenie do rozmów na linii przedsiębiorca - dystrybutor, których efekty byłby widoczne jeszcze w tym samym roku. Majowa edycja targów rozszerza także możliwość pre-testingu nowych produktów jeszcze w pierwszej połowie roku i jest szansą na zakontraktowanie ich sprzedaży na drugą połowę roku, w szczególności na okres Świąt Bożego Narodzenia. – objaśnia Filip Bittner, Dyrektor Grupy Produktów.

Polagra Gastro i Invest Hotel – zgrany duet

Targi Polagra Gastro i Invest Hotel już kolejny rok z rzędu wspólnie utworzyły kompleksową ekspozycję dla sektora HoReCa. Prezentacja najnowszych rozwiązań technologicznych i wyposażenia lokali gastronomicznych oraz obiektów noclegowych niewątpliwie stanie się inspiracją do zmian, które podniosą standard obsługi klientów czy zwiększą komfort ich pobytu, a także rozszerzą paletę usług.

Warto podkreślić, że oprócz kipiącej nowościami ekspozycji uczestnicy targów mieli możliwość skorzystania z szerokiego pakietu szkoleń i pokazów kulinarnych.  Wśród nich między innymi <HMC> Hotel Marketing Conference – wydarzenie, w którym udział wzięło ponad 400 przedstawicieli branży hotelarskiej, a także najbardziej doceniany przez środowisko gastronomiczne konkurs – Kulinarny Puchar Polski, który na dwa dni wstrzymał oddech polskiej gastronomii i pozwolił doświadczyć niezwykłych kulinarnych emocji. Podczas 17. edycji konkursu międzynarodowe Jury KPP najwyższe noty przyznało Bartoszowi Peterowi i Rafałowi Kudlińskiemu, którzy reprezentowali Copernicus Toruń Hotel****). Zwycięski zespół przygotował mozaikę z przepiórki (przystawka), jesienne jabłko z wędzoną śmietaną (deser) i halibuta z jesiennymi dodatkami (danie główne). Na kolejnych miejscach na podium uplasowali się: Paweł Salamon i Maciej Pisarek (II miejsce) oraz Paweł Kubera i Kajetan Świokła (III miejsce).

Polagra Tech i Pakfood - przemyślana strategia

Międzynarodowe Targi Poznańskie prowadzą szeroko zakrojoną współpracę z  podmiotami w branży (od przedsiębiorstw, przez stowarzyszenia, po instytucje państwowe), a synchronizacja wydarzeń dla tożsamych sektorów gospodarki podczas organizacji targów daje firmom lepsze rezultaty biznesowe niż odosobnione działania marketingowe. Strategia synergii ma na celu przygotowanie i przeprowadzenie spotkania biznesowego, jakim są targi Polagra Tech  i Pakfood w taki sposób, aby były one korzystne dla klientów.

Z rozsądnego połączenia płyną realne korzyści. Polagra Tech z Pakfoodem, to połączenie oferty i wydarzeń dla korespondujących ze sobą branż. To pisane sobie małżeństwo targów technologii spożywczych z targami opakowań dla żywności gwarantuje dostęp do zainteresowanych ofertą z całego sektora. Daje możliwość holistycznego zaplanowania produkcji, a przeglądu można dokonać pod przysłowiowym jednym dachem –Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Kolejna edycja Targów Polagra-Tech odbędzie się w przyszłym roku. Salon Technologii Piekarskich i Cukierniczych w dniach 30 września – 4 października 2018 r., zaś Salon Technologii Spożywczych od 1 – 4 października 2018 r.

Targi kontraktacyjne

To co zdecydowanie wyróżnia targi w Poznaniu, to fakt, że organizatorzy prowadzą długoterminową kampanię na pozyskanie branżowych zwiedzających. Co ważne, dla wystawców, od momentu zgłoszenia, prowadzone są intensywne działania promujące ich marki oraz produkty na terenie Polski oraz poza jej granicami.

Już dziś warto pomyśleć o tym, aby zaplanować swoją ekspozycję w kolejnych edycjach wydarzeń z bloku Polagra. To imprezy, które tworzone są z uwzględnieniem potrzeb branży, a ich nadrzędny cel stanowią prawdziwe spotkania i realne kontrakty.

Wstecz

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania.
Napisz do nas.
contact